• Registrera
Glömt ditt lösenord? Ange ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi en länk för att skapa ett nytt lösenord via e-post.

Köpvillkor

Senast uppdaterad: 2020-04-10

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer eller klubbar som uppgivit felaktiga uppgifter och/eller har betalningsanmärkningar. Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel och ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m.

1. Priser

Samtliga priser på hemsidan är inklusive moms.

Inom parantes vid varje produkt presenterar vi REK-priser eller Rekommenderade priser, i andra butiker kan det heta jämförelsepris eller normalpris. Dessa priser är baserat på de priser som leverantören av produkten rekommenderar sina återförsäljare att sälja produkten till, alternativt om en sådan rekommendation saknas så anger vi det generella pris som tillämpas på marknaden hos andra återförsäljare. Observera att de rekommenderade priserna inte tar hänsyn till lokala och tillfälliga kampanjer, eller utförsäljningar.

2. Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 2-3 dagar från beställningsdagen. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post. Vid längre leveransförsening har du rätt att häva köpet. Kontakta då vår kundservice. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel. Vid ej uthämtad försändelse debiteras 150 SEK.

3. Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar detta email (Din Klubbdirekt beställning har mottagits!) för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.

4. Betalningsalternativ

Betalning med kort eller faktura sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Klarnas betalningslösning där vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard och American Express.

5. Frakt

Samtliga leveranser med ett ordervärde över 999 SEK är fraktfria, annars debiteras 49 eller 99 SEK beroende på fraktalternativ. Du väljer själv hur du vill få din leverans skickad och vi erbjuder leverans via PostNord till närmsta ombud, direkt till dörren eller direkt till Förening/Företag.

Ifall du valt att skicka till ombud får du en avisering per SMS när paketet ankommit.

6. Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Klubbdirekt betalningsansvarig. Meddela kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att påtala felet vid leverans. Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från ombud, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, f.n. 150 SEK.

7. Ångerrätt

Som kund hos Klubbdirekt har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätten gäller dock inte då förseglingen/plomberingen brutits. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Vill du returnera ett köp rekommenderar vi dig att ta kontakt med vår kundservice senast 14 dagar från mottagandet av varan. Du får från kundservice fullständiga instruktioner om hur du ska gå tillväga. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge ordernummer, samt namn på de produkter du vill returnera. Varan ska förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med följesedeln (eller en kopia av följesedeln) detta påskyndar hanteringen av din retur. Du måste själv bekosta returporto om inget annat framgår i dessa köp- och leveransvillkor. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelsen! Klubbdirekt åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

8. Fel i vara

8.1 Fel vid leverans 

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att Klubbdirekt vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för Klubbdirekt. Klubbdirekt har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

8.2 Fel under garantitiden 

Vi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under ett år, garanti gäller från det datum som produkten hämtats ut från ombud alternativt levererats. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende. Den gäller inte heller vid yttre åverkan på produkten, som till exempel tappskador, fukt eller normalt slitage.

8.3 Reklamation 

Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 1 år, samt är det endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera till Klubbdirekt.

8.4 Garantitid 

Vi ger alltid ett års garanti på de varor som finns i vårt sortiment.