• Registrera
Glömt ditt lösenord? Ange ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi en länk för att skapa ett nytt lösenord via e-post.

Byten och returer

Allmän information

Om något i din beställning blev fel eller om du inte är nöjd med någon av de beställda varorna så kan du alltid känna dig trygg i att du har möjligheten att returnera hela eller delar av din order inom vår 30-dagars returpolicy. Det är bara att kontakt vår kundtjänst genom sidan Kontakta oss så hjälper vi dig.

För att snabbt kunna bearbeta din retur/byte ber vi dig skicka tillbaka produkten inklusive allt innehåll du har fått, till exempel etiketter, broschyrer, förpackningar samt den ifyllda blanketten (som du får av vår kundtjänst).

Vi kan bara tillhandahålla ett direkt byte om priset på den returnerade produkten är samma som för den nya produkten. Om du vill byta en produkt mot en annan priskategori ber vi dig istället att returnera den ursprungliga produkten och sen lägger du en ny order på den önskade produkten.

Tänk på att alla returer är ditt ansvar tills vi tagit emot den returnerade produkten på vårt lager. Var därför noga med att behålla ditt inlämningskvitto tills du får ett e-postmeddelande från oss som bekräftar att vi har mottagit ditt returnerade paket.

Vi kommer att behandla returen så snabbt som möjligt och återbetalar motsvarande medel till det kreditkort du använde för att slutföra den ursprungliga beställningen, alternativt krediterar vi din öppna faktura så att du endast behöver betala in mellanskillnaden.

Du kommer att meddelas via e-post när vi har behandlat din återbetalning.

Frågor och Svar

Hur returnerar/byter jag en produkt som jag beställt på klubbdirekt.se?

Det är bara att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Ange anledning till retur/byte, beställningsnummer och beskriv de produkter du vill returnera eller byta. För återbetalning eller byte måste din produkt vara i sitt ursprungliga säljbara skick, vilket betyder att produkten är oanvänd och kan skicka tillbaka med eventuella etiketter och i originalförpackning.

Hur skickas produkterna och vem står för kostnaden?

Efter att du kontaktat vår kundtjänst så hjälper vi dig med instruktioner kring hur produkterna ska skickas tillbaka eftersom detta beror på vilken typ av produkt det rör sig om. 

Vänligen notera att det är du som står för fraktkostnaden vid byten och returer.

Hur ska produkterna förpackas?

Vid retur förpackar du produkterna i sin originalförpackning som du sedan lägger i lämpligt fraktemballage. Det är viktigt att du inte tejpar eller fäster fraktdokument direkt på produkten eller dess förpackning, då kan din retur inte godkännas.

Kan jag byta/returnera prisnedsatta produkter?

Självklart kan du det, speciellt eftersom vi på Klubbdirekt i princip alltid erbjuder prisnedsatta produkter. Prisnedsatta produkter kan bytas mot en annan produkt i samma prisklass eller återbetalas inom 30 dagar efter mottagandet av din beställning.

Hur lång tar det för min retur/byte att behandlas?

Normalt behandlar vi din retur inom 1-2 dagar från det att vi mottar leveransen. Dock kan det ta några dagar för att dina pengar ska synas på kontot så låt det gå minst 10 dagar innan du kontaktar oss. Om du har några frågor eller behöver hjälp med din retur, tveka inte att kontakta vår kundtjänst.